Welcome to my blog on Quality, elearning, OER, OEP, OEC, and user generated content (UGC)


The posts in my blog will be both in English and Swedish.
Blogposterna kommer att vara både på svenska och engelska.

Thursday, October 4, 2012

Öppet lärande - utmaningar och möjligheter


Webbseminarium om OER 11/10 - Öppet lärande - utmaningar och möjligheter

Det har talats om en "tsunami" inom högre utbildning och flera högt rankade amerikanska universitet bedriver gratis utbildning online på bred front. När de bästa föreläsarna finns tillgängliga för alla helt gratis på internet och när universitets- och högskolekurser finns fritt tillgängliga ett musklick bort – vad gör då studenten, läraren och universitetsledningen? Och vad säger forskaren?

Det är temat för ett nytt webbseminarium, Öppet lärande - utmaningar och möjligheter, som ingår i projektet OER - Öppna möjligheter för lärande som stöds av Internetfonden.
Vi kommer att höra:
  • Max Patzauer, studerande, teknisk fysik, KTH
  • Ambjörn Naeve, forskare, medieteknik och interaktionsdesign, KTH
  • Åsa Bergenheim, rektor vid Karlstads universitet
  • Satish Patel, språklärare vid Linnéuniversitetet samt IKT-pedagog vid HumLab, Umeå universitet
De framför sina tankar och idéer kring ämnet. Vi bjuder in alla intresserade att vara med att lyssna, kommentera och ställa frågor via chatten och upptäcka webbinariets möjligheter till öppet kunskapsutbyte.

Tid: 11 oktober 2012, 14.00-15.00
Plats: Virtuellt mötesrum i Adobe Connect.
Observera! Adressen till mötesrummet kommer att mejlas till alla anmälda 1-2 dagar innan webbinariet.

Mer om seminariet samt anmälan

Webbinariet arrangeras av ITHU, .SE, SUNET och nätverket Dela! Det är kostnadsfritt och öppet för alla intresserade. KTH Learning Lab är en av initiativtagarna och arrangörerna bakom serien. Varje månad fram till sommaren arrangerar vi nya spännande och aktuella webbseminarium. Missa inte detta tillfälle att fördjupa dig i några av kursens teman och dela erfarenheter med kollegor runt om i Sverige.

1 comment:

  1. The effectiveness of IEEE Project Domains depends very much on the situation in which they are applied. In order to further improve IEEE Final Year Project Domains practices we need to explicitly describe and utilise our knowledge about software domains of software engineering Final Year Project Domains for CSE technologies. This paper suggests a modelling formalism for supporting systematic reuse of software engineering technologies during planning of software projects and improvement programmes in Project Centers in Chennai for CSE.

    Spring Framework has already made serious inroads as an integrated technology stack for building user-facing applications. Spring Framework Corporate TRaining the authors explore the idea of using Java in Big Data platforms.
    Specifically, Spring Framework provides various tasks are geared around preparing data for further analysis and visualization. Spring Training in Chennai

    ReplyDelete